Uw huisarts in Amsterdam

Wij zijn Huisarts Integraal, een dorpspraktijk in de grote stad! Wij houden van mensen en kiezen bewust voor een kleine-maar-fijne aanpak. Wij vinden het belangrijk om niet alleen ziekte te bestrijden, maar om ook te werken aan gezondheidsbevordering. Wij werken met een integrale aanpak, voor ons is dat een mix van de traditionele geneeskunde, leefstijl en wat verder dienend is voor onze patiënten.

Telefonisch bereikbaar

Van ma-vrij van 8:00 - 11:30, en van 13:30-16:00  Tussen 16:00 - 17:00  alleen bereikbaar voor spoedgevallen. Ook bereikbaar via de e-mail: info@huisartsintegraal.nl

Kennismaking

Tot op heden is het helaas niet mogelijk een kennismakingsgesprek in te plannen, vanwege de grote drukte van de acute en chronische zorg in de praktijk. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Patiëntenportaal

Wij werken actief met de online patiëntenomgeving. Dit maakt de zorg efficiënter en sneller. Zo proberen wij de druk op de huisartsen te verminderen (een landelijk probleem). Werkt u al met het patiëntportaal? Dan kan u een teleconsult indienen bij uw huisarts! Wij doen ons uiterste best om deze binnen 3-5 werkdagen te beantwoorden. Bij SPOED (of bij twijfel over spoed) altijd bellen naar de praktijk! Tevens is het patiëntenportaal goed voor recepten herhalen, labresultaten inzien, en nog veel meer.

Bloedafname

Maak uw afspraak voor bloedafname bij ons in de praktijk (alleen mogelijk in de ochtend).

Wij zorgen voor u, zorg u voor toestemming?

Bron: https://www.gegevensuitwisselingindezorg.nl/toestemming

Wat is triage?

Triage in de huisartsenpraktijk: wat is triage? Wanneer u onze praktijk belt, krijgt u één van de praktijkassistenten aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage.  Uiteraard doen de praktijkassistenten alles in samenspraak en overleg met uw huisarts. Triage zorgt er voor dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment en bij de juiste hulpverlener. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen zal de praktijkassistente u een aantal vragen stellen en kan zij u een voorstel doen. Er zijn verschillende mogelijkheden:

• De assistente heeft direct overleg met de huisarts indien er sprake is van een levensbedreigende situatie.

• De assistente maakt een afspraak voor een visite.

• De assistente maakt een afspraak voor het spreekuur bij de huisarts, de praktijkondersteuner of bij henzelf.

• De assistente geeft u een advies; dit advies wordt altijd nabesproken met de huisarts.

• De assistente zal uw vraag voorleggen aan de huisarts.

U wordt gevraagd terug te bellen nadat er overleg heeft plaatsgevonden, dit is na 11.15 uur en na 16.00 uur. De termijn van aanbod voor een afspraak is afhankelijk van de spoedeisendheid van uw klacht. lndien de afspraak geen haast heeft, zal de praktijkassistente u soms het voorstel doen later in de week te komen.

Hoe kunt u meewerken aan een goede triage? Voor een soepel verloop van het spreekuur waarbij we wachttijden tot het minimum trachten te beperken vragen we u om uw medewerking. Bij het maken van een afspraak is het naast de aard van uw vraag ook van belang dat u duidelijk aangeeft of u voor één of voor meerdere vragen een afspraak met uw huisarts wilt, en of dat u denkt extra spreekuurtijd nodig te hebben. Op die manier kan er een afspraak gemaakt worden op het juiste moment en wordt er voldoende tijd voor ingepland, waardoor lange wachttijden in verband met de uitloop van spreekuren kunnen worden voorkomen.

Dubbele afspraken

Wegens drukte in de praktijk is het niet mogelijk een dubbele afspraak met de huisarts te maken.